20 mai 2008

Rohelisem USA

Ostsin eile poest küüslauguga ciabatta. Pood oli Whole Foods. Kui teistes poodides pean kassapidajale esimese asjana teatama, et ma ei taha kilekotti (ja tavaliselt pean seda ütlema kaks-kolm korda, et ma tõesti ei taha), siis selles poes küsiti minu käest, et ega ma ometi kotti ei taha. Ja anti selle eest mulle 10 senti, et ma nende poest kile- ega paberkotti ei võtnud.
Vaadake, tšeki peal on näha, et mu saia hinnast arvestati 10 senti maha "go green" eest :)
Kuna ma ei käi seal poes tihti (mu kodu lähedal selle keti poode pole), siis nägin esimest korda sellist hinnaalandust.

Sellel kevadel ilmusid poodidesse müügile sellised rohelised poekotid (maksab 99 senti).
Ikka selleks, et kilekottide kasutamist vähendada. Linaseid kallimaid kotte on ka müüa, juures suured sildid, et hakake roheliseks.
Ja osad inimesed hakkavadki :)
Sorry, et mu koti pilt selline laiguline on, täna on meil vihmane ja kott sai märjaks.

5 kommentaari:

Maarja ütles ...

see on küll tore lähenemine.

Kart ütles ...

whole foodsis endas on ka hästi vinged taaskasutuskotid - sellised hästi värvilised, 80% taaskasutusmaterjalidest tehtud.
maksavad ka 99 centi.

KAIRE ütles ...

Hea mõte ,mul on näiteks üks kapp,kuhu igakord peale "osturetke" kilekotid panen ja neid on tõesti paras ports kogunenud,olgugi ,et kasutan neidsamu poekotte ka prügikottidena.Kuid ikka jääb neid üle.Alles eelmisel nädalal tõi abikaasa mulle paraja suurusega kangast koti ja siis lubasin endale ,et hoian seda kotti autos,siis ei peaks enam kilekotte ostma.Justnimelt ostma,sest Eestis lisatakse kilekoti hind kuskil (1,10 )On ka paberkotte need maksavad 3,00 EEK )ostutsekile.

enetimm ütles ...

Torontos avastasin sügisel, et olin saanud 5 senti tagasi. Mitmed poed teevad sama. Paljud poeketid on välja tulnud oma „roheliste kottidega”. Ühe kott on tehtud muide uuele ringile läinud plastikust, näeb välja ja katsudes on see täpselt nagu riidekott. Enamasti maksavad need samuti ikka 99c (millal nad selle senditamise küll lõpetavad...)

Ma hoian tavaliselt ühte riidest kotti alati endal kotis ning püüan samuti mitu tükki autosse jätta.

Reede ütles ...

Ma arvan, et see on päris hea, et Eestis on kile- ja paberkotid tasulised, ehk neid siis alati poes käies ei osteta.
Mul Eestis oli poekott tavaliselt autos või siis toppisin omale asjad taskutesse (pärast maksmist muidugi :)) ja autos viskasin kõrvalistmele. Mul nimelt oli väga suurte taskutega jope :)
Siin me kasutame ka poest saadud kilekotte prügikottideks. Alati pole ju poekotti kaasas, kui kuskilt tulles poest läbi on vaja käia ja siis tuleb kilekott võtta. Aga õnneks on meil iseteeninduskassad, kus ma saan oma kauba kõik ühte kilekotti panna. Kassapidajad kipuvad muidu asju paari kaupa eraldi kottidesse panema.
Kui veel kuidagi sellest kiirtoidu--plastmasspakendist ka lahti saaks :)