14 mai 2008

Kohalik politsei. Kristjanile :)


See tagumik ei kuulu eelmisel pildil olevale politseinikule :)
Tegemist on anonüümse tagumikuga.

Pildil olev kutsa mängis tükk aega plastpudeliga, aga lasi sellel liiga kaugele veereda. Nüüd ta mõtleb, et kuidas oma peremees pehmeks rääkida, et saaks veel natuke mängida.

Talvevarustuses liiklusreguleerija.




Ühel suvel, kui Itaalia võitis jalgpalli MM-mi, läks meie kandis nii suureks pidutsemiseks, et igaks juhuks tulid politseinikud ristmikele korda pidama.
Võidu tähistamine seisnes kõva tuututamise saatel autodega ringisõitmises, poolpaljad tüdrukud katuseluukidest ja küljeakendest väljarippumas.

Selliste asjadega sõidavad nad parkides.


Liikluspolitsei maanteel.

Ratsapolitsei.

Siin on avarii, kus auto sõitis vastu majaseina.
Kohale tulid kiirabi ja kuus politseiautot.
Jõepolitsei pesapaik.





Politseibänd paraadil.

***

Mul on tulnud üks kord siin politseiga natuke suhelda. Sõitsime mehega jalgratastega mööda linna ringi ja olime ühel inimtühja tänava kõnniteel, kodu poole minemas. Ma olin üsna väsinud ja mingil hetkel sõitsin läbi mahakukkunud tumesiniste marjade, mis pritsisid mu sääred siniseks. Vahtisin oma sääri ja - kõmmdi! olingi elegantselt sõitnud vastu hoovist välja ilmunud valget autot. Ega mul mingit kiirust polnud, ümber ma ei kukkunud, aga natuke liiga järsk oli selline pidurdamise variant mu jaoks siiski. Autojuht hüppas autost välja, nägi mu esiratta kummi mustrit oma auto uksel ja tõmbas kulmu kortsu. Aga siis saabusid teiselt poolt autot kaks politseinikku, kes juhuslikult sealsamas ringi hängisid. Üks neist küsis mu käest, et kas ma olen ok. Ma noogutasin. Autojuht selgitas politseile, et tema olla hüüdnud: "Miss! Miss!", aga ma polevat välja teinud. Ega ma ei kuulnud jah, et keegi mind hüüdnud oleks, sest ma olin ju sel hetkel kindlaks tegemas, kas mu sääred veel natukegi kaubanduslikud välja näevad ja tee peale polnud mul küll aega vaadata. Mu mees oli vahepeal kohale saabunud (ta sõidab tavaliselt eespool) ja rääkis kah midagi politseiga. Politseinik vaatas veel korra mind hindava pilguga üle ja veendus, et ma kuskilt ei leki ja näin päris adekvaatne, lohutas autojuhti kaastundlikult, et "Shit happens!" ja lugedes sellega oma missiooni lõppenuks, kõndis sündmuskohalt minema. Ma ütlesin autojuhile I'm sorry ja lahkusin sirge seljaga. Sest eks me olime mõlemad süüdi - mina sõitsin kõnniteel rattaga ja tema sõitis põõsa tagant tee peale välja, olemata enne kindel, et seal keegi ees ei tolgenda. Või õigemini - kui ta mulle Miss! Miss! hüüdis, siis ta ju pidi mind nägema. Huvitav, miks ta "missitamise" asemel pidurile raskema jalaga ei vajutanud?

8 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

mis sul keegi politsei fänn kuskil?kui vaja, ma tegin belgias politsei jalgratastest pilt, võin ka saata:)
aga muidu vahva postitus see sul siin:)

vahimees ütles ...

Tänks Siiri piltide eest, kõik ei ole vist küll näha, näiteks bändipoisid jne. Ja ootaks ikka veel ja rohkem ...

ja "karuemale" mina olengi see politsei "fänn"

Reede ütles ...

Hm, ma ei oska arvata, miks osasid pilte näha pole. Võibolla paar refresh'i aitaks? Mina ise näen neid kõiki :) Aga ma võin neid muidugi ka meili peale saata.
Kahjuks on kõik politseipildid kiiruga tehtud ja pole kvaliteetsed, sest kunagi ei tea, kas pildistamine neile meeldib. Kui küsima minna, siis on õige moment juba möödas ja poseeritud pilt pole ju nii huvitav. Esimesel pildil police officer Rosenberg näiteks poseerib rõõmuga. Tema oli nimelt iirlaste paraadil korravalvur.
Viimasel ajal politsei ei taha hästi, et neist pilti tehakse. Eriti ei meeldi neile pildistamine, kui miski action on käimas. Kui Times Square'ile väike pommike pandi, siis pärast seda oleks väga tahtnud uhkeid pilte teha eririietuses ja kenade lambakoertega politseinikest (seisid kõik metroojaamas rivis), aga kui ma nägin, kuidas pildistajatel lasti kaameratest pildid ära kustutada, siis ma ei hakanud üritamagi. Masinatest muidugi saab üsna rahulikult pilti teha.
Korra on mind ka üks erariietes politseinik kontrollinud, kas ma mitte teda ei pildistanud. Ta küll ei vaadanud mu aparaati, sest mu mees oskas teda veenda, et me Rockefeller Center'i juures jõulukuuse all mitte salapolitseinikke pildistamas polnud vaid ikka iseennast. Aga iseenesest oli naljakas, kuidas (minu jaoks) suvalise rahva hulgast üks mees äkki välja hüppas ja uuris, et mida me pildistame.
Karuemale-tee oma blogisse ka üks politseiteemaline ülevaade, Sul äkki on mitmes erinevas riigis tehtud piltide hulgas midagi selle teema alla käivat :)

enetimm ütles ...

Hästi huvitav ülevaade. Kas New Yorgis on ka jalgrattapolitseinikke nagu Torontos? Tavaliselt näen neid rahulikult ringi sõitmas, ei tea, kuidas nad tagaajamist korraldaks?

Pean ütlema, et minu kogemuse järgi siinset elu jälgides on jalgratas/auto kokkusattumisel autojuhil suurem põhjus muretsemiseks. Sellepärast peab roolis olles eriliselt tähelepanelik olema. Samas on muidugi ratturina kasulik silmad lahti hoida, sest mis kasu sellest teadmisest on, kui haiglas lamad või midagi hullemat juhtuks.

Tegelikult on mul kahju, et linn nii vähe ratturite peale mõtleb. Mõned teed on nüüd tekkinud, kuid sellest on vähe. Oleks neid rohkem, kujutan ette, et jalgrattaid näeks siis samuti rohkem ja autojuhid õpiksid enam austama kahel rattal sõitjaid, kes tihedas liikluses pigem kõnniteele siirduvad, sest mõnikord on autod sind tihedalt kõnnitee vastu surumas.

Reede ütles ...

Siin on jah jalgrattapolitseinikud ka. Aga ma pole neid veel pildile saanud.
Ma teen edaspidi kindlasti politseiga seotud inimestest ja asjadest pilte, ma pole neist ju murdosagi jõudnud veel pildile saada. Siin ON palju politseinikke. Loodetavasti ei tähenda see politseiriiki.
Kõnniteel jalgrattaga sõita pole muidugi ilus ning Manhattanil me enamasti seda ei teegi. Seal vahel mõni politseinik vibutab näpuga, kui jalgratturit kõnniteel näeb. Aga Queensis on kõnniteed mõnes kohas üsna tühjad ja siis me sõidame mööda neid, et ei peaks nii pingsalt autosid jälgima.
Mulle tundub, et New Yorgis käib jalgrattateede arendamine päris kenasti. Mul on isegi üks NY kaart, kus on peal nii olemasolevad kui planeeritavad rattateed ning sõiduteed, milledel on jalgratturitele rada eraldatud. Kahjuks muidugi autod pargivad sageli rattarajale.

Anonüümne ütles ...

oki, panen oma karuema blogisse belgia politsei paar pilti yles, spetsiaalse pühenduse minu blogisõbra Reede sõbrale Vahimehele:)

Anonüümne ütles ...

paar pilti Belgia politseist Kristjanile on siin:
http://karuema.wordpress.com/2008/05/17/minu-soprade-sobrad-on-ka-minu-sobrad/

Anonüümne ütles ...

lõuna-aafrika politseid siis ka. siin: http://www.hot.ee/k6verjoonlaud2/lav/dogunit.JPG