14 jaanuar 2008

Minu esimene. Rye bread.


Tegin täna leiba. Enne pole teind. Juuretist hakkasin muidugi paari päeva eest tegema.
Kuna esimene leib pidi nagunii metsa minema, siis tegin tainast ainult natukene ja vorm oli talle suur ja siis tuli selline õhuke leib ja kõrvetasin ta vähe ära. Mu ahi on juba vanake ja temperatuuri ei näita.
Aga muidu tuli leib nagu päris.
Seemneid ei julgenud ka sisse panna, ainult köömneid panin.
Aga hea sai see leib.
Ei viska metsa. Pool on juba söödud ka :)
Teine kord julgen jälle teha.
Aitäh Marile ja Thredahliale :)
Ja Maarjale suur aitäh, kes ütles mulle, et juuretiseks tuleb poest kõige mustem leib leida :)

5 kommentaari:

Thredahlia ütles ...

Aga palun :)
Neid esimesi kordi, kui päris nii hästi ei õnnestu, kui sooviks, on ikka rohkem kui üks. Juuretis tahab "sisse töötamist". Aga kui tegu selge ja juuretis õige, siis on nauding garanteeritud.

Maarja ütles ...

nii lahe, et sa esimeseleivateoga rahule jäid. kuidas juuretise tegid?

Reede ütles ...

Juuretise pärast ma ei saanudki tükk aega leivateoga alustada. Sest ma arvasin, et selleks läheb vaja kindlasti Eestist toodud õiget leiba :) Aga kui Maarja oma blogikommentaaris mulle vastas, et tuleb osta kõige mustem leib, mis poes on, siis ma mõtlesin, et venelaste tehtud leivad ka äkki sobivad. Ja Thredahlia ja Mari kirjutasid ka, et leivast ja keefirist saab juuretist teha. Ostsin ühe organic ja käsitsitehtud musta leiva ja panin paar viilu keefiriga likku. Hakkas ilusti hapnema küll mu meelest. Eks ma vaatan, kuidas ta järgmine kord töötab.

Maarja ütles ...

a kui kiiresti sul läks hapnema? ma ükskord ootasin pea 5 päeva.

Reede ütles ...

Mul läks kolme päevaga hapnema. Alguses oli vist soojust vähe. Ma radika peal ei saanud seda hoida, meil on liiga kitsad radikad. Ma hoidsin seda elektrilise soojenduspadja peal ja alguses oli kuumus liiga väike, kui kuuma juurde panin, läks elu keema.