02 märts 2007

Inimesed



















Manhattan 28. veebruaril 2006.

7 kommentaari:

Ruudi ütles ...

Nohh, siin on juba ka kenamaid tegelasi pildile saadud :)
Ma juba hakkasingi arvama, et njuu jorgi inimesed pole ilusad :)

Anonüümne ütles ...

huvitav on see, et suht-kohta heas kliimas (eriti kevade poole!, näiteks Astorias +10'C, vaatan Su blogist) armastavad inimesed saapaid kanda

meil on kogu aeg põhimõtteliselt soe (alla +10 'C päeval ikka ei lähe), lund pole kunagi. ainus vajadus saabasteks on vihm, aga siin on need inimestel jalas ikka iga päev detsembrist märtsini!

eelmisel aastal tõin endale Brüsselist pika sääre ja kõrge kontsaga mustad saapad, kuna aasia neiud armastavad pruune ja madalaid, liiati on nende keskmine jalanumber 36-38, mul aga 40 ;)

sel aastal ostsin kaks paari valgeid sneakerseid, aga olen terve talve käinud vabal ajal 95% hoopis sportlike varbavahedega, mille sees varbasokid. isegi imestan: milleks ja kellele saapad küll?

siin on ka tüüpiline, et tibid panevad kõrge säärega saapa sisse põlvikud, ning miniseeliku. muu jääb aga paljaks! see on küll külmetumiseks hea variant. tuul ja vihm ikkagi.

Reede ütles ...

Seekord pildistasin Manhattanil lihtsalt mõnel nurgal inimesi, kes parajasti mööda läksid. Ja mitte ühtegi daami ei sattunud ette :) Võibolla daamid jala ei käi, kuigi New York pidi olema ainuke linn, kus staarid jala käivad.
Enamus kohalikke minu meelest ei vaeva ennast iga päev väga üleslöömisega. Pluss on siin veel palju turiste, kes käivad väga lihtsalt riides. Aga Manhattanil on enda välimusele rõhku panevate inimeste konsentratsioon muidugi suurem, kui teistes linnaosades. Eelmised inimestepildid olid enamuses meie linnaosas Queensis tehtud ja siin on üsna tavaline kohata suvehommikutel öösärkides vanainimesi maja eest tänavat pühkimas. Ja lemmikriietus on dress.
Aga on ka paar värvikat kuju, kes on alati väga stiilselt Ameerika Kodusõja aegsetes riietes. Neid on mul ka plaanis pildistada.
Kui ma nüüd hästi järgi mõtlen, siis ilusad inimesed jäävad silma - järelikult enamus inimesi ongi siin selline hall mass, kes paneb selga mugavad riided ja oma nägu ei värvi. Kui siis keegi on stiilne, paistab ta teiste hulgast välja.
Tibid käivad saabastega aastaringselt. Esimesel kuumal suvel siin ma vaatasin suu lahti, kuidas 35-kraadises kuumuses on naistel põlvini saapad jalas. Teisel suvel enam ei imestanud.
Ja vihmaga kantakse siin kummikuid. Meil on väga lahedaid kummikuid müüa ja ma pole suutnud veel otsustada, millised endale osta. Kummikud peavad olema põlvini, sest kui siin suvel troopikavihm maha tuleb, siis on viie minutiga teedel põlvekõrgused vahutavad mägijõed. Õnneks sooja veega jõed :)

Ruudi ütles ...

Ka itaalias oli mòòdunud suvel saapamood... Mul oli nii kahju neist vaestest varvastest seal saapa sees.. Endal mul varbad higistasid plàttude sees...
Kenade inimeste all ma mòtlesingi selliseid normaalseid, eelmistel kordadel olid sul pildile tòepoolest jàànud vaid dressis ùlekaalulised :)
Itaalias on ilusad ( vòi siis kohutavad, oleneb maitsest) inimesed pubekad ( hàsti fantaasiarikkalt riides) vòi siis peened prouad ùle 50 aastat vanad...

luize ütles ...

Mina vaatasin, et lisaks saabastele on üldse kuidagi väga paksud riided inimestel seljas. Nagu meil siin. Külm?
Täna on igatahes päris kevadine. Ja lumi muudkui sulab. Peab ka kummikud ostma.

Reede ütles ...

Ruudile-eelmisi inimesi pildistasin pikema aja jooksul. Ja kuna dressides ülekaalulised olid alguses minu jaoks suures vastuolus Eestis valitseva arusaamaga New Yorgi inimestest, siis näpp kohe iseenesest vajutas kaameranuppu, kui mõni selline ette jäi. New Yorki haibitakse ju kui galmuurset pilvelõhkujatelinna :)
Nüüdseks on silm harjunud igasuguste riidekombinatsioonidega ja kuna ma iga päev Manhattanil ei liigu, siis kauneid daame ja fantaasiarikkaid teismelisi peaaegu üldse ei kohta. Teismelistest näen küll iga päev karjade viisi koolilapsi, aga nemad on ühtlaselt must-valgelt riides või ruuduliste seelikutega.
Muide, eile öösel nägin esimest korda siinoleku kahe aasta jooksul tõelisi punkareid - korralikult viimistletud kukeharjade, kettide ja maalitud saabastega. Oleks kaamera olnud, oleks pilti teinud. Nad olid tõeliselt head! Eestis ma nii täiuslikke polegi näinud.
Luisele-siin on praegu külm jah, kisub nulli ligi. Lisaks külm tuul. Aga see võib hoobilt (tundidega) muutuda. Ühel päeval oli 15 kraadi soe, küll oli mõnus :)

Anonüümne ütles ...

tõeline antropoloogiline uurimus siin lõpuks koos ;)

huvitav lugemine. ja hea teema.

p.s. meil on külm.. külm!
ja ma olen väsinud neist, kes kadestavad meie kliimat,
nagu näiteks tänagi Äripäeva ajakirjanikult:
"Tõesti kadestan Sind seal soojal maal – meil on siin alanud see jube üleminekuperiood, kus kõik on märg ja näeb räpane välja. Ja seda vähemalt kuu aega. Pluss sellele perioodile tavapärased külmetushaigused. Mul ongi praegu jube nohu, nina kukub vist varsti otsast ära."

oh, jah. eelmisel kevadel olin ma pea poolteist kuud haige, algas kõik külmetusest. Alvar saatis lõpuks antibiootikume ja Coldrexi, kuigi kooliarst diagnoosis allergia. tegelikult oli miski kopsuviirus. kiitus, Türi arstid.

täna käisin TALVEKINNASTEGA. meil oli ÜKSTEIST kraadi sooja (toas hommikul vaid +16'C); ma panin isegi teemakohase ilmalingi oma blogilehele infoks. aga noh.