06 mai 2013

Üle kivide ja kändude

Nagu pealkirjast kohe aru on saada, käisime me ühel päeval metsas. Mets on New Yorgi linnale üsna lähedal, nii tund või poolteist autoga sõita :), suurem osa sellest ajast kulub, et linnast välja saada. Me seekord läksime Harrimani parki. Park ei tähenda siinkohal mitte purskkaevusid ja lillepeenraid vaid rohkem nagu looduskaitseala moodi kohta. Metsas on märgistatud rajad ja mahakukkunud puid sealt eriti ära ei koristata, ainult radadele kukkunud puud saetakse juppideks ja tõstetakse kõrvale. Esimesel pildil on Hudsoni jõgi ja Bronxi linnaosa. Sõitsime New Jerseys algul mööda Palisades'i maanteed, mis on Hudsoni jõe kõrgel kaldal ja sealt saab mõne koha pealt New Yorki vaadata.
Selliste mägede vahel saab sõita, kui New Yorgist põhja poole hakata minema. Lehed puudel alles noored, sellest niisugune kollane värv.
Matkarada metsas. Ilusa ilma tõttu oli palju rahvast välja tulnud. Üldiselt on inimesed looduses üsna vaikselt, ainult asiaadid peavad kogu aeg kõva häälega seletama.
Tegelikult me kohtasime üsna vähe inimesi, see seltskond tuli kohe algul vastu ja saime teada, et koer, kes ei tahtnud veest välja tulla, on 14-aastane. Suur osa teest ongi selline kivine.

Metsloomadest kohtasime kahte konna. Ülejäänud ilmselt olid kusagil vagusi, kui me ragina ja müdinaga lähenesime.

Keegi oli kiviaia keset metsa teinud. Me nimelt ei läinud kogu aeg mööda rada vaid ühest kohast lõikasime otse üle mäe. Aia sees maja polnud. Nii umbes kaks tundi olime metsas.

Nii see liiv tekib, algul kasvab kivile sammal ja siis sambla sisse puu ja puu teeb kivi katki ja tükkidele kasvavad uued puud ja teevad kivitükid väiksemaks ja väiksemaks ja lõpuks saab sellest liiv. Nii umbes miljoni aastaga (või saab kiiremini?)
Teed on meil siin siledad.

Järve ääres käisime ka.

Naljakad karvased taimed paistsid järve põhjast, vesi oli hästi selge.

Bear Mountaini kõrvalmäed.
Seal all sõidab rong, nii umbes 100 vagunit pikk.

Anonüümne ütles ...

Järgmine kord minge Bellvale Creamery'sse jäätist sööma. Lisaks jäätisele saab nautida fantastilist vaadet.

Reede ütles ...

Aitäh hea soovituse eest :) Mõtlesime, et järgmine kord võiks ka mõnele järvele kanuuga või paadiga sõitma minna.