26 juuni 2011

Seniks muusikat

New Yorgis seda muret pole, et elavat muusikat peaks kuskilt tikutulega taga ajama. See tuleb igal pool ise kätte, tänavatel, parkides ja vahel Eesti Majas.

Eesti Raadio laululapsed olid NY Eesti Majas 5. juunil. Esinesid suurepäraselt, suuremal laval oleks asi veelgi täiuslikum olnud. Koorijuht tundus küll väga pinges olevat (ma teda lähemalt ei tunne, võibolla on see tal normaalne seisund), õnneks lapsi see väga ei seganud.  

Ilus. 
Ma soovitaksin koorile need riided disaininud inimest ka presidendiprouale.

Eesti Üliõpilasseltsi Meeskoor käis meil külas 17. juunil. Neil oli pühalikke ja vahvaid ja muidu ilusaid laule. Hästi rõõmsameelne ja muhe seltskond :) Dirigendiks Saari Tamm. 
Huvitaval kombel ei olnud publiku hulgas New Yorgi Eesti meekoori liikmeid, naiskoorist olid mõned. Võibolla neid teiste kooride lauluoskus väga ei huvita, laulavad lihtsalt oma rõõmuks. Taseme vahe muidugi on suur ka, Eestist tulnute kasuks.

 Meeskoori kontserdilt sattusin metroos biitlite laule esitavat ansamblit kuulama. Ilus, nostalgiline. Ansamblil oli 6 peale 7 kitarri ja ühed trummid.
Neile andsin raha ka (igaühele ma ei anna :))




 Kuna metroos on tavaliselt vähemalt 5 kraadi rohkem sooja kui õues ja õues oli tol päeval +35, siis pole imestada, et mõni mees maika väel oli. Ime, et nad üldse seal saunas laulda suutsid.
Metroos kuuleb väga erineva tasemega muusikat. Kui ma kunagi Times Square'i metroojaamas rongi pidin tihti vahetama, siis seal vingutas üks mees nii hirmsalt oma pilli, et mul oli alati tahtmine minna ja anda talle raha, et ta niikaua ei mängiks, kui mul rong tuleb. 


Teisipäeval oli pööripäeva puhul muusikapäev, üle linna mängiti pille ja lauldi ligi tuhandes kohas. Ja 80 klaverit pandi tänavatele, kus igaüks mängida sai.
Mina käisin peale tööd Central Pargis kuulamas klarneteid, viiuleid, ühte saksofoni ja tuubasid. Rohkem ei jõudnud, sest sain sel päeval jälle minna tasuta American Ballett Theatre'i etendust vaatama ja ei jätnud seda juhust kasutamata. Mängiti Tuhkatriinut natuke moodsamas variandis. Mulle meeldis, eriti hea osa oli Tuhkatriinu võõrasõdedel. Võõrasema oli sedakorda glamuurne joodiknaine, kes käis köögis aegajalt pudelit kummutamas. Tuhkatriinu enda osa oli vast kõige igavam. Väga vahvalt oli lahendatud printsi pruudi otsimine. Prints käis läbi erinevate maade, nii et korra käis ka üks suusataja üle lava. Lisaks tantsud Hispaaniast, Jaapanist, Hollandist jne.

Kommentaare ei ole: