12 september 2008

Nii Eestis kui New Yorgis

on ametnikke, kes usuvad vankumatult infot, mis paistab nende arvutiekraanidelt.
Käisin mina Eestis arsti juures.
Registratuuritädi:"Palun öelge oma aadress."
Mina:"Ma elan välismaal ja seda aadressi te ilmselt ei taha."
RT:"Ei, seda ma ei taha jah. Kas teil mõni Eesti aadress oleks mulle anda? See, kus te enne elasite või vanemate oma?"
M:"Jah. Võite panna Saarde vald, Pärnumaa."
RT klõbistab arvutis ja teatab:"Sellist valda pole."
M:"Mismoodi pole? See on Pärnumaa suurim vald."
RT:"A mul siin pole."
M:"Mis vallad teil seal siis on?"
RT:"Pärnumaal on Kilingi-Nõmme ja Tali ja..."
M:"Tali valda pole juba kolm aastat. See ühines Saarde vallaga."
RT:"A mul siin on. Kas võin teid siis Tali valda panna?"
M:"Minu pärast pange, mul vahet pole :)"
***
Update. Tasakaaluks toon New Yorgist ka ühe näite.
Tegime kunagi pangas ülekannet Eestisse. See käis nii, et täitsime Astorias kohalikus pangakontoris käsitsi A4 lehe igasuguste andmetega ja pangatöötaja toksis midagi sealt paberilt arvutisse. Internetis välisülekandeid siis teha ei saanud (võibolla nüüd saab, pole pidanud proovima). Mõndasid arveid me ikka saame oma online pangast üle kanda, aga selleks tuli enne pangaga kokku leppida, et kellele me edaspidi ülekandeid tegema hakkame. Niisama suvalisi ülekandeid online’ist teha ei saa. Aga ok.
Tegime ülekande ära ja hiljem kodus avastasime, et teenustasu $40 oli võetud topelt. See meile ei meeldinud eriti. Läksime siis sama tädi juurde, kes meie ülekande oli teinud, õiendama. Et miks on ühe ülekande eest võetud teenustasu topelt. Tädi vaatas meile tuima rahuga otsa ja ütles, et kõik on õige, nii peabki olema, sest arvuti tegi nii :) Ja keeldus midagi muutmast või kellegi käest uurimast, et kas ikka peab nii olema. Ilmselt, kui ta enda arvelt oleks midagi topelt maha läinud, siis ta ei arvanuks, et kuna arvuti nii tegi, siis nii peabki olema.
Ei jäänudki siis muud üle, kui minna panga peakontorisse Manhattanile. Sealne juhataja oli väga imestunud, et meiega nii käituti ja ei arvanud sugugi, et ühe ülekande eest peaks kaks korda teenustasu võtma. Ta helistas meie juuresolekul Astoria pangakontori tädile, kes meid oli teenindanud, ja pehmelt öeldes sõimas teda. Ning meie ees vabandas ja lubas raha tagasi kanda.
Hiljem online’ist järgi vaadates selgus, et meie arvelt oli korra veel $40 maha võetud ning siis kaks korda $40 tagasi kantud :) Kusjuures tagasi oli kantud nelja summaga – kaks korda $35 ja kaks korda $5. Kole keeruline see arvutivärk ikka :)

Kommentaare ei ole: