22 mai 2007

Koolitee

Minu praegune koolitee näeb välja selline:

rongi pealt maha tulen Queensboro Plaza peatuses,
kõnnin sillakest mööda üle tee ja trepist alla,


silla peal olles näen paremal endiseid tehasehooneid, kus nüüd on kontorid,

vasakul saan lasta kaarte panna ja muidu ilusaid tulevikuennustusi kuulata, kui raatsin raha selle eest maksta,

kuna mind see eriti ei huvita, mida mu raha eest minu tulevikust arvatakse, siis ma seda asutust ei külasta,
kell 8 hommikul on see nagunii kinni ka alles,

ümber nurga pöörates ütleb prügikast, et Keep Queens clean,
see on üks mustemaid kohti, millest ma pean läbi minema,

seda piirkonda kutsutakse Long Island Cityks,
hieroglüüfidega sildiga majas antakse välja ajalehte The Korea Times,

täna avastasin, et hiigelsuur põõsas, mis kasvab ühe kena maja ees, on roosipõõsas,
ta oli vahepeal õitsema hakanud,

mõned roosioksad on käsivarrejämedused ja põõsas ulatub kolme-nelja meetri kõrgusele,

õied on väiksema kapsa suurusega,
õnneks lõhnavad tunduvalt kaunimalt, kui kapsas,



peale roosipõõsast on kole sillaalune,
silda mööda saab sõita Manhattanile,


siin majas elab pronksprints,

endiste tehaste rajooni üritatakse klaasiga ilusamaks muuta,

siia ehitatakse uut maja ja töötajate õiguste eest võitlejad olid täna hommikuks täispuhutava roti ehituse juurde tirinud - selliseid rotte paigutatakse nende töökohtade juurde, kus töötajate arvates firma omanik ajab suurt kasumit taga töötajate väiksest palkade ja kehvade töötingimuste arvelt,
rotil on hambus jäme sigar ja käes dollarikott,

siin on ameerika köögiga söögikoht,
ma mujal linnas polegi veel ühelegi sellisele söögikohale peale sattunud, kus on ameerika köök,


tagaplaanil paistavad Manhattani majad,

Long Island City ainuke pilvelõhkuja,

koolimaja juba paistab (see IDCNY tähtedega maja seal taga).
Tagasiteel tegin ka mõned pildid:



see on üks väga naljaka kujuga maja,
iga päev ma mõtlen, et mis küll sundis arhitekti seda maja joonistama
ja et kas see arhitekt näitab teistelegi rõõmuga sellist maja, et tema joonistas selle,
aga võibolla oli arhitektil sõber, kes soovis just sellist maja ja sõbrale ei saa ju ära öelda.
Mul on üks tuttav arhitekt, kes ütles, et kõige keerulisem on oma sõpradele maju projekteerida,
sest sa ei saa ju sõbrale öelda, et kuule, ma ei taha sulle nõmedat maja teha, kui sõber arvab, et tema nägemus majast on väga kaunis, aga arhitekti arvates ikka niiväga kaunis pole.

Siin jällegi see ilus suur roosipõõsas, mis õnnetuseks asub päris koledas ümbruses.


Queensboro Plaza metroojaam asub seal üleval kõrgel,
iga päev peale kooli ronin ma mööda treppe umbes 5. korruse kõrgusele, et rongi peale saada.

Meroopeatusest saan tuldud teele tagasi vaadata.

Siin ma saabun rongiga Ditmars Boulevardi peatusesse.

Kuna ma täna olin esimeses vagunis ja rongi aken oli puhtaks pestud, sain sõidu ajal pilte teha.

3 kommentaari:

Askeldaja ütles ...

Long Island Citysse kerkib järjest uusi miljonikortereid, küllap on 10 aasta pärast nende väikeste majade asemel kõik isikupäratuid klaastorne täis ehitatud.

Askeldaja ütles ...

Hea, et sa ajalugu jäädvustad, mõne aasta pärast võid vanad ja uued pildid kõrvuti blogisse panna, siis hea võrrelda :)

Reede ütles ...

Ei tea jah, mis siin mõne aasta pärast näha võib. Praegu on iga kahe sammu tagant majaehitus käimas, küljes silt "luxury condos". Huvitav, kas keegi kuskile mitte-luxuryt ka ehitab :)