10 veebruar 2010

New Yorgi lumetorm. Koolid suletud ja muidu paanika.

Eile hakkas pihta, et saabumas on suur lumetorm ja koolid on kolmapäeval kinni ja ärge kodust välja tulge ja ostke omale viie päeva toiduvarud. Kusjuures eile oli kaunis kevadilm, päike paistis ja lind laulis. Ja homme jälle paistab päike.
Käisin postkontoris, seal tädi seletas murelikule kliendile, et täna teie kiri kuskile ei lähe ja homme ei saa ka keegi garanteerida, et post käib, sest on lumetorm.
Üks klient helistas mulle, et ta ei saa enne neljapäeva tsekki posti panna, sest on lumetorm.
Telekas näidati iga natukese aja tagant linnapea Bloombergi, kes rääkis, et tuleb lumetorm.
Öösel siis pidi see torm olema ja täna päev otsa lumesadu. Lund on tõepoolest kogu aeg tulnud, enamasti sellist laia rahulikku jõululund. Ja siis sekka natuke tuisku ka. Aga kuna on soe ja plusskraadid, siis kenasti sulab kõik ja ma tegin õieti, et kummikutega tööle tulin.
Eesti rahval on selle talve kolmemeetriste hangede kõrval hea nüüd vaadata New Yorgi lumetormi. Lausa 5 cm lörtsi vist tuli maha. Seda ajavad lumesahad kolmes reas nagu kombainid viljapõllul enese ees ringi. Kuulen, kuidas nad asfalti kraabivad.
Olen tööl olnud 4,5 tundi ja mitte keegi pole siiani helistanud. Hea rahulik :) Üks faks ikka tuli (USA-s kasutatakse faksi igapäevaselt). Aga metroo töötab täiesti normaalselt ja ma ei saa aru, miks just tänane lumesadu otsustati tormiks nimetada. Ma olen siinoleku ajal palju hullemat talveilma näinud ja siis ei suletud ühtegi kooli. Võibolla on see masust, et oleks põhjust õpetajatele ühel päeval palka mitte maksta. Samas lumesahameestele peab ju maksma.


Kogu lumi, mis hommikuks oli saabunud.

Manhattan äripäeva hommikul täitsa tühi.
Pildil on Park Avenue, kus tavaliselt on mõlemad sõiduread ühtlaselt taksodega kaetud.


Pajud õitsevad

Siilid udus. Tänava alt tuli auru, võibolla mõni vana küttetoru lagunes natuke ära.

Lumetormi tagajärjed :)

Inimestel tööd vähemalt.

Sain ikka ühe tuisupildi ka kätte.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

"USA-s kasutatakse faksi igapäevaselt" - Ei ole nii tegelikult. Ehk vaiksemates firmades ainult. Meie firma on umbes 1000 tootajaga USA-s (400 NY-s) ja meie kontoris on ainult 1 vaike fax, sest keegi ei kasuta enam. Sissetulevad faxid puutakse muidugi e-maili...

Reede ütles ...

No vat siis, kui erinev mulje meil USA-st on :) Kuigi jah, mul on ka selliste suurfirmadega kokkupuuteid olnud, kes ei suuda ühes kontorist teise saata andmeid interneti kaudu vaid ootavad kannatlikult faksi (üks apteegikett) ja Capital One pangas küsiti minult, et ega mul ei juhtu tshekkidega kaasas olema ka calculator tape'i. Kusjuures ma ei saanud kohe aru, mida tüdruk sellega mõtles. Nii et jah, ma ikka kohtan siin päris tihti vanu unustatud aparaate.

Silva Kiili ütles ...

See torm tuli taaskord meile. Täna on tõesti nii, et auto ei sõida ja lind ei laula :) Tuul on kõik umbe tuisanud ja tundub, et nad on loobunud lahti lükkamast enne kui torm homseks möödub. Kõik poed, koolid ja asutused on suletud, isegi meie maja bassein. Mõtlesime, et põrutaks kusagile suusatama, aga koduehetedelt võib lugeda, et lume tõttu on suusakeskused suletud :(

Reede ütles ...

Ma saan täitsa aru, et kui lund sajab nii palju, et see elu hakkab takistama, siis kahtlemata on targem kodus istuda. Aga meil ei tulnud nii suurt lund. Kui nüüd järgmine kord paanikat tehakse, siis ei tea, kas asi on tõsine või jälle selline igaks juhuks hoiatus.
See on muidugi lahe, et lume tõttu ei saa suusatada :) Aga jah, kui teed on lund täis tuisanud, siis mäe otsa ei pääse.
Lõuna pool oli jah päris torm või on praegugi.

Maarja ütles ...

tore torm teil :)

meil hakkas eile sadama, kiirteed olid kohutavalt kombes, linn, kuhu ma sõidan tavaliselt 40 min, võttis eile aega pea 3 tundi.

nüüd on öö läbi sadanud ja täna me vist välja ei saa, ühtegi traktorit pole me aed veel näinud. mia küll kurvastab, kuna tahtis täna lasteaias oma sünnipäeva pidada.