28 oktoober 2008

Tahaks lennata, aga mitte eriti kõrgelt

Ma pean tunnistama, et paljude elusuuruses vanade ja uute lennumasinate ning rakettide nägemine lausa erutas mind :)
Olime Washington DC-s ja selle lähedal asuvas Smitshonian National Air and Space Museumi osas terve päeva (ühes osas üks päev, teises teine), kuni sulgemiseni.
Jalad väsisid muidugi hullult ära. Aga jube huvitav oli. Noh, mulle tehnika väga meeldib. Ja mu mehele on lennunduse värk peamine hobi, nii et tema oskas mulle iga masina juurde ka jutu rääkida. Ajalugu on tal nimelt teine hobi.
Aga lennukimootorite ja lennukitel kasutatavate relvade osakonnad jätsin ma siiski vahele.
Nagu oleks ise piloot, eks :) Tegelikult jookseb akna taga film.

Muuseumi uus osa, linnast väljas.
Sellest lennujuhtimistorni moodi osast saab vaadata lähedalasuvale Dullesi lennuväljale maanduvaid (ja ka sealt tõusvaid) lennukeid, samal ajal jälgides lennujuhi ees olevat ekraani ja kuulates lennujuhi ning pilootide kõnelusi.

See pilt on ongi tehtud tornist.
Seal kaugemal metsa sees asub Washington DC.

Muuseum seest.

II Maailmasõja aegne jaapanlaste ühekordseks kasutamiseks mõeldud enesetapu lennuk.
Lennuk lendas sakslastelt laenatud algelise rakettmootoriga ja sisaldas peaaegu 1,2 tonni lõhkeainet.
Kütust oli kaasas ainult ühes suunas lendamiseks, sest lenduril tagasiteed selle pommi otsas polnud.
Need olid põhiliselt mõeldud USA lennukikandjate põhjalaskmiseks ning lennukis olnud lendur hukkus plahvatuses.
Vabatahtlikest enesetapjatest puudust polnud.
Jaapanlased ise kutsusid neid pomme kirsiõiteks.
Vähemalt 15 laeva lasti nendega põhja või puruks.
Ma pean ütlema, et seal muuseumis tekkis mul tunne, et lennundus on arenenud eelkõige tänu sellele, et inimesed vihkavad üksteist nii kõvasti, et on võimelised looma järjest täiuslikemaid masinaid võimalikult suure koguse inimeste korraga tapmiseks.
Reisilennukeid oli muuseumis ainult natuke. Kole asi.

Jaan Tatika lennumasin ka siin :)

Millegipärast on lendava paadiga sõitjaid hulluks peetud :)

Vat selline rõõmsameelse välimusega lennuk.
Justkui kepsleks ringi.
Tiibade kuju on tingitud sellest, et lennukil on suur mootor ja et ta saaks propellerit vigastamata lennukiemalaevale maanduda, tuli kere kõrgemale tõsta ning tiivad vähe kõveraks kujundada.

Concorde. Võimas.


Kuri lennuk Enola Gay.
Sellesamaga visati maailma esimene tuumapomm Hiroshimale.

Siin sai jälle piloodiruumi vaadata.



Aga see tiibadega mees on sakslane Otto Lilienthal.
Tema oskas valmis teha esimese keharaskusega juhitava praktilise purilennuki. See nimelt ei purunenud kohe esimesel korral.
Kahjuks ükskord see asi ikkagi purunes ja Otto sai surma.

Kommentaare ei ole: